pisanje-bloga-primer-kreiranja-plana-blogovanja

Pisanje bloga: Primer kreiranja plana blogovanja

Pisanje bloga nije teško. 

Entuzijazam oko lansiranja bloga ne jenjava mesecima. Uzbudjeni objavljujemo svaki novi tekst, ali polako shvatamo da publika ne dolazi. Ko čita moje tekstove? Da li ih iko čita? Šta ne radim dobro?

Radja se sumnja i postajemo neredovni sa objavama.

Biti konstantan u pisanju bloga je teško.

Kada se pitamo kako to drugima uspeva, setite se da većina uspešnih blogova ima razradjen plan. Da, PLAN. Kada pišete bez plana KADA, KOLIKO ČESTO, O ČEMU – sve to dovodi do zbrke. Zbrke na papiru i u mislila. Ako je i vama tako, onda je i publici tako.

Pisanje bloga je lični proces i svako ima neki svoj način koji funkcioniše. Od svakog dobrog marketara ili kreatora sadržaja možete uzeti savet koji vama odgovara i utkati ga u svoj proces. Ali taj proces mora biti vaš inače ćete ga se teško pridržavati. A setimo se – potrebno je da budemo dosledni i da uspešno sprovodimo plan.

Danas sa vama delim jedan okviran plan u koji možete utkati svoje ideje. Testirajte ga na 6 meseci i pratite rezultate na Google analitici.

Korak 1: Plan

Kako bismo uspešno vodili blog potrebno je da sebi kreiramo plan objava. Pod planom objava podesiti kolone za teme, datume objave, promociju. Kao pomoć, možete napraviti ovakavu tabelu. Obratite pažnju na donje kartice.

kalendar sadržaja

Potrebno je isplanirati sadržaj makar mesec dana unapred. Zavirite u ideje koje ste zapisivali, zavirite u razgovore koje ste vodili sa klijentima i pregledajte trenutno aktuelne teme.

Zatim, pogledajte u prethodne postove koje ste objavili – koje teme su se pokazale kao najbolje? Ne samo one koje imaju najviše saobraćaja nego i one koje su donele najviše konverzija. Konverzija ne mora samo da bude prodaja, već i prijava na mejl listu, preuzimanje nekog ebook-a.

Pogledajte kako prolazi konkurencija.

Ne morate uvek da izmišljate toplu vodu. Možete da iskoristite već postojeće tekstove koji dobro prolaze, modifikujete temu i date vaše mišljenje.

Recimo, ako dobro prolazi tekst – Kako da napišete privlačne naslove – vi napišite – 5 uobičajenih grešaka kod formiranja naslova i kako ih izbeći.

Pošto lično ne volim da pišem o stvarima  kojima je tržište zasićeno, u tom slučaju bih potražila neku suprotnu informaciju. Na primer, ako svi pišu o keto ishrani, kako je dobra, kako daje rezultate brzo, bla,bla,bla…Ja bih napisala – 7 razloga zašto ne treba da budete na keto ishrani (naravno, svaki argument poduprite činjenicama!).

Kada je tema uža, bićete više fokusirani, dati više jasnih i korisnih saveta, te tako nećete odlutati previše u stranu. Držaćete pažnju čitalaca.

rad-na-optimizaciji-sajta

U ovom trenutku treba rešiti još jedno bitno pitanje, a to je koliko često da objavljujete.

Odgovor na ovo pitanje je takodje vaše lično.

Neki od najpopularnijih blogova koje pratim objavljuju 2 teksta mesečno. Ali ti tekstovi su prepuni informacija, dobro istraženi, a nakon toga i dosta deljeni. Oni ne pišu tekst samo radi doslednostii. Neće objaviti nešto samo da bi bilo objavljeno.

S druge strane, ako vodite potpuno novi blog potrebno je ,,napuniti” ga sadržajem što pre kako bi krenuo saobraćaj i rangiranje za organske ključne reči. Preporuka je da i ne lansirate blog ako nemate makar desetak tekstova spremnih. Tako da ako tek krećete – objavite u startu tih desetak tekstova i odredite više datuma u toku prvih meseci za objavu, kako bi vas publika bolje upoznala i shvatila šta može da očekuje od vas.

Idite ka cilju objave – jednom do dva puta nedeljno. Ako nekada nemate želje, inspiracije onda je bolje pomeriti datum, uraditi dodatno istraživanje, napisati vredan tekst.

Sada već imamo neki plan. Držite ga na oku kako biste se svakodnevno podsećali.

Korak 2: Istraživanje

Vaš blog je samo kap u moru. Na hiljade novih blogova osvane svakog dana. Možete se istaći jedino ako:

  • Dobro uradite istraživanje ključnih reči
  • Uradite istraživanja vezana za temu i poduprete ih činjenicama

Pogledajte teme koje ste zapisali u fazi planiranja, u prvom koraku. Sada istražite koji oblik ključnih reči je vama potreban kako bi se tekst dobro rangirao. Ukoliko vam treba pomoć ili podsetnik za istraživanje ključnih reči pročitajte – Kako odabrati ključne reči i rangirati se na Guglu ili Ključne reči: pronadji ih uz pomoć rezultata Google pretrage.

Koristi činjenice!

U toku jednog dana desi se 5.6 milijardi pretraga na Guglu, globalno. Kako će se tvoj blog istaći?

broj gugl pretraga
Izvor: blog.hubspot.com

Iako ne pišete naučno istraživanje ili nešto slično, dodavanjem jedne, dve ili tri činjenice iz proverenih izvora će dodati vrednost i autoritet vašem tekstu.

Na ovaj način se povećava šansa i da ljudi zaista nešto nauče od vas, iz vašeg pisanja. Ovo je vaš put za povezivanje sa influenserima, sa ljudima koji su već izgradili autoritet.

Ukoliko uključite nečiji citat u tekst ili link do nečijeg teksta, obavezno im pošaljite mejl u kojem ih obaveštavate o tome i naravno nahvalite ih. Ako imate sreće i ako je vaš tekst zaista kvalitetan i oslikava vaš trud možda dobijete i share, retweet ili drugi oblik priznanja. 

Koliko bi bilo cool da vas vaš idol podeli na društvenim mrežama uz reči hvale?

Korak 3: Pišite

Isplanirali smo šta želimo da kažemo i uradili smo istraživanje – hajde sada da pišemo tekst. Trebalo bi da bude lako.

Ovaj deo procesa obavezno ostavljam za period kada imam nekoliko povezanih sati bez prekida. Kada su deca u školi ili rano izjutra. To su trenuci kada sam bezbrižna i mogu da udjem u flow.

U uvodnom delu uvek iznesem ideju o kojoj ću pisati ili problem koji želim da rešim, povežem se sa čitaocem i postavim pitanje, kako bih izazvala interakciju i zadržala čitaoca. Uvod je deo gde treba otkriti većinu dobrih stvari kako biste zainteresovali čitaoca. Nikada nemojte najbolje ostaviti za kraj. Kako čitalac da zna šta da očekuje?

Ako su neki vaši raniji radovi dobro prolazili, pogledajte kako ste sastavili uvod, kako je struktuiran vaš tekst i držite se te forme i za dalje. Ovo vam može pomoći i u onim danima kada ne znate o čemu biste, ni kako biste pisali.

U ovom stadijumu ne brinite o slikama, linkovima, ključnim rečima.

Samo pišite!

Korak 4: Prenesite tekst na blog

Ovo je zabavan deo!

Za ovaj deo procesa vam ne treba mnogo razmišljanja pa ga obavljajte u nekim pauzama ili izmedju projekata. U ovom delu dodajemo tekst na blog platformu.

Samo mala napomena: prethodno smo napisan tekst pročitali naglas, editovali naslov, podnaslove, editovali više puta...dok nismo bili zadovoljni kako zvuči. Onda ga dodajemo na platformu.
  • Dodajemo slike, linkove, ubacujemo prave oblike ključnih reči.
  • Formatiramo tekst  – delimo ga na manje paragrafe i podnaslove. Kako bi bio lakši za čitanje. 

Sve ovo pokriva i dobre SEO radnje i daje šansu vašem tekstu za bolju vidljivost i bolji rang.

Ako imate neki SEO dodatak pogledajte ocenu koju ste dobili, pogledajte predloge za poboljšanje teksta. Ako se sa nekim predlozima ne slažete i mislite da će naškoditi tekstu, onda verujte sebi i ne menjajte ništa. Potpuno optimizovan tekst po SEO alatima ponekad može da zvuči kao da ga je pisao robot, zato bih uvek savetovala da tekst pre objave pročitate naglas i ako vama super zvuči onda ga objavite ili zakažite datum objave.

Korak 5: promocija

Ovo je veoma važan korak i neki ljudi ga često preskaču ili mu ne posvete dovoljno pažnje.

Koliko god da je vaš tekst sjajan ukoliko ga ne promovišete gubite priliku da ugrabite pažnju mnogih čitalaca.

Osim što podelite tekst na društvenim mrežama, šta još uradite?

Na primer, možete da zakažete više tvitova u toku dana, svaki različit, kako biste imali više šanse za skretanje pažnje na sebe ili da pokrijete publiku u različitim vremenskim zonama. Pa naših ljudi ima na različitim stranama sveta, što ne bi čitali vaše tekstove.

Zatim, pošaljite mejl ili poruku putem društvenih mreža svima koje ste spomenuli u tekstu. Zahvalite im se na kreiranju tako dobrog sadržaja, koji ste prosto morali da citirate ili linkujete jer smatrate da dodaje vrednost vašem sadržaju. Nešto poput primera ispod. Uvek pišite samo istinu, uz što više konkretnih informacija. Ništa generalno.

primer mejla za obavestenje o linkovanju

Pošaljite tekst najboljim prijateljima ili omiljenim klijentima i zamolite ih da ostave komentar ili podele tekst na svojim društvenim mrežama.

Takodje, možete zamoliti i kolege iz struke da pročitaju tekst i podele ga ako misle da je dobar. Nemate šta da izgubite.

Bonus korak: metrike

Jednom kada utvrdite strategiju blogovanja koja vama odgovara i krenete da je se pridržavate, potrebno je da merite rezultate.

Dakle, šta i kako meriti?

Pored očigledog saobraćaja i deljenja, merite i komentare. Ako ljudi više komentarišu neki tekst znači da ste pogodili žicu, pišete o nečemu što ih interesuje pa bi to trebalo nastaviti ili ponoviti na neki način.

Potrebno je naravno pratiti i konverzije.

Sve to je moguće uraditi preko Google analitike.

analitika saobracaja na blogu

Zaključak

Da bi se neka strategija pokazala kao uspešna biće potrebno minimum 6 meseci. Statistika govori da se neka kriza ili odstupanje od plana dešava već oko trećeg meseca. Zato neka vam to bude podsticaj da napravite plan tako da bezbedno predjete ta tri meseca. 

Na samom putu pisanja bloga ćete otkriti šta dobro ide kod vas, šta ne ide, šta definitivno treba menjati ili izbegavati. Ovo je proces na kom učite.

Svaka publika će drugačije odreagovati, ali bitno je da uvek znate kome se obraćate. Praćenjem metrika ćete još bolje upoznati publiku i  moći ćete da servirate još korisniji sadržaj.

Pišite mi – šta je to što vi radite kako biste održali uspešnu strategiju blogovanja?

Ukoliko ti je potrebna pomoć oko kreiranja sadržaja na sledećem linku možeš preuzeti predlog teme za prvu nedelju oktobra, kao i kako da taj isti sadržaj obradiš i recikliraš za društvene mreže.