jednostavan-vodic-za-uspesne-seo-radnje

Jednostavan vodič za uspešne SEO radnje

SEO se često doživljava kao mračno i misteriozno polje rada, ali zapravo je vrlo jasan kada dozvolite sebi priliku da ga naučite. Što više učim o optimizaciji sajtova, sve više volim SEO i zaista verujem da bi svaki vlasnik biznisa trebalo da ima barem osnovno znanje o tome kako SEO funkcioniše.

Čak i mala količina SEO znanja, kada se primeni, može mnogo da pomogne u poboljšanju vidljivosti vašeg biznisa.

Pre nego što se pozabavim svim različitim faktorima rangiranja, vratimo se osnovama.

Šta je SEO?

SEO je skraćenica od Search Engine Optimization (Optimizacija za pretraživače) i predstavlja privlačenje saobraćaja na sajt putem organskog prikazivanja na rezultatima pretrage.

Pretraživači poput Gugla i Binga imaju listu primarnih rezultata pretrage, koji su rangirani prema tome koliko su relevantni za dati upit.

Povećanjem broja plaćenih oglasa na pretraživačima, koji su zauzeli prve pozicije, ovi organski rezultati su važniji nego ikad, jer oko 70% ljudi neće kliknuti na plaćeni oglas.

Zašto je SEO važan za vaše poslovanje?

Postoji izreka koja kaže – „Najbolje mesto za sakrivanje mrtvog tela? Druga stranica Gugla “.

I to je istina.

Organski saobraćaj je najčešće primarni izvor saobraćaja na sajtu. Naći se na toj prvoj stranici, ili još bolje, medju prvih nekoliko rezultata, znači da se vaš sajt postavlja pred hiljade ljudi koji traže nešto vezano za vaše poslovanje.

I ovi ljudi će imati veću nameru da nešto kupe, nego neko ko je došao na vaš sajt preko duštvene mreže.

Takođe, kada se sajt pojavi na vrhu liste organskih rezultata pretrage, on šalje poruku autoriteta brenda i tako se gradi i poverenje.

SEO se ne fokusira samo na rangiranje na Guglu, već ima dosta veze i sa korisničkim iskustvom i upotrebljivošću vašeg sajta. Sajt koji je jednostavan za upotrebu, pomoći će da se vaši posetioci pretvore u klijente.

Šta predstavljaju uspešne SEO radnje?

Kao i svaka strategija za unapređenje vašeg poslovanja, ona može imati dobre i loše strane.

Najbolja praksa kod optimizacije jeste da se prate smernice date od strane Gugla, a koje se tiču pozicioniranja na rezultatima pretrage.

Loša praksa bi bila korišćenja taktika iz „crnog šešira“ koje podrazumevaju upotrebu neetičkih radnji, koje se kose sa Guglovim smernicama, da bi se „prevario“ sam Gugl i došlo do vrha rang liste.

Ove loše radnje uključuju:

Gomilanje ključnih reči – dodavanje prekomernog broja ključnih reči u sadržaj radi manipulisanja rangiranjem vaše stranice, čineći vaš sadržaj nečitkim.

Prikrivanje – predstavljanje drugačije stranice Guglu od one koja je predstavljena korisniku.

Sadržaj lošeg kvaliteta – Sadržaj koji je kopiran sa drugog sajta ili je učinjen „nevidljivim” (zadržavajući istu boju kao pozadina).

„Navlačenje” i obmanivanje – kreiranje sadržaja oko teme za koju želite da se rangirate, a zatim menjanje sadržaja kada budete visoko rangirani.

Primenom ovih radnji doći će do kažnjavanja vašeg sajta jer vi ili vaša SEO agencija možda mislite da ste pametni, ali Gugle je pametniji. Oseti tu glupost na kilometar.

Dakle, ne odstupajte od etike i bićete nagrađeni.

Razumevanje uspešnih SEO faktora

Sada kada ste se malo više upoznali sa osnovama SEO-a, možete naučiti i ponešto o uspešnim SEO radnjama. One će sve zajedno pomoći da se vaš sajt bolje rangira.

Podeljene su u dva dela – On-Page SEO i Off-Page SEO.

On-Page SEO

On-Page SEO uključuje optimizaciju pojedinačnih veb stranica kako bi se na Guglu bolje rangirale. Obuhvata sadržaj na stranici i HTML kod stranice.

On-Page SEO faktori rangiranja

Sadržaj

  • Kvalitet – pobrinite se da je sadržaj na vašim stranicama vredan i relevantan za vašu publiku.
  • Istraživanje – Koristite prave ključne reči i jezik kojim vaša publika pretražuje.
  • Upotreba ključnih reči – Koristite relevantne ključne reči u sadržaju.
  • Sveže informacije – ažurirajte vaš sadržaj i kreirajte novi, stalno.
  • Direktni odgovori – kreirajte sadržaj koji će biti direktan odgovor na neke upite.

Arhitektura sajta

  • Popis – pobrinite se da Gugl bez problema može da pristupi vašem sajtu i da indeksira sve stranice.
  • Optimizovan za mobilne uređaje – Uverite se da je vaš sajt i dalje upotrebljiv i vizuelno privlačan kada se gleda na mobilnom uređaju.
  • Bez duplikata – Vaš sajt ne bi trebalo da ima duple stranice.
  • Brzina – pobrinite se da se vaša stranica brzo učitava.
  • URL – u URL, po mogućnosti, uključite ključne reči.
  • Bezbednost – Uverite se da vaš sajt ima HTTPS servere i da ima SSL sertifikat.

HTML

  • Title tag – Svaka stranica treba da ima jedinstven title tag koji sadrži ključne reči stranice.
  • Meta opis – Uverite se da svaka stranica ima meta opis koji uključuje relevantne ključne reči i poziv na akciju.
  • Oznake zaglavlja – Uverite se da svaka stranica ima oznaku H1 (naslov) koja uključuje relevantnu ključnu reč i da koristite oznake H2 za podnaslove.

Off-Page SEO

Off-Page SEO uključuje faktore koji su van kontrole vlasnika sajta. Obuhvata sve, od vaših društvenih naloga do pouzdanosti vašeg sajta.

Poverenje

  • Autoritet – Niko ne zna tačno kako Google utvrđuje da li neka lokacija ima autoritet, ali vaši linkovi i sadržaj su važni faktori.
  • Interakcija – Koliko je publika aktivna na vašem sajtu, tj. da li dugo ostaje na sajtu ili nakon samo par sekundi odlazi i vraća se na rezultate pretrage.
  • Istorija – Kako se vaš sajt ponašao tokom vremena.

Linkovi

  • Kvalitet – Kvalitet veb stranice koja vodi do vašeg sajta. Veb stranice boljeg kvaliteta, sa većim autoritetom imaju veću težinu.
  • Tekst linka – reči unutar linka koje opisuju vaš sajt Guglu.
  • Broj linkova – Broj beklinkova koje imate ka vašem sajtu, sa drugih veb lokacija.

Lični faktori

  • Zemlja – Vaš sajt mora biti relevantan za zemlju koju želite da ciljate.
  • Lokalno – ako želite da ciljate lokalnu publiku, vaš sajt mora biti relevantan za taj grad.
  • Lična istorija – Ovo ima više veze sa lojalnošću brendu. Ako je neka osoba redovno kliktala na vas, Google će misliti da ste relevantniji i da treba da vas više prikazuje tom korisniku.

Društveni faktori

  • Ugled – Uvek budite prisutni na stvarnim, autentičnim nalozima na društvenim mrežama.
  • Deljenja – Navedite ljude da dele vaš sadržaj.

Kao što vidite, ne postoji samo jedan način da poboljšate rangiranje na Guglu. Svaki od ovih faktora utvrđuje koliko ćete visoko biti u rezultatima pretrage.

Međutim, i dalje možete dramatično poboljšati rangiranje fokusirajući se na nekoliko ključnih faktora i radeći ih dobro.

Ako razumete važnost SEO-a, ali ne znate odakle da počnete, moj kurs „SEO za početnike je onda za vas! Uskoro stiže!