kljucne-reci-google-pretraga

Ključne reči: Pronadji ih uz pomoć rezultata Google pretrage

Većina blogera/vlasnika sajtova ne poznaje trik pomoću kojeg mogu potpuno besplatno vršiti istraživanja ključnih reči. Rezultati Google pretrage mogu vam pružiti mnoštvo ključnih reči velikog obima pretrage (koje su dosta tražene) i niske konkurencije, koje vaši konkurenti propuštaju.

Problem sa alatima za istraživanje ključnih reči

Mnogi blogeri i marketari izdvajaju velike sume novca za alate za istraživanje ključnih reči. Ali evo problema: alati za istraživanje ključnih reči nisu toliko dobri. Čak i oni zaista skupi!

Zašto?

Tri velika razloga.

1. Njihova baza podataka je mnogo manja nego Guglova

Alati za istraživanje ključnih reči imaju pristup mnogo manjim bazama podataka od Gugla. To znači da, kada se iz tih skupova izvuku potrebni podaci, rezultati su često netačni.

U prilog ovome govori činjenica da sam upoznala osobe koje imaju mnogo tekstova na sajtu, a po ovim alatima oni ne bi trebali uopšte da privlače saobraćaj, jer te ključne reči nemaju značajan obim pretrage. Medjutim, ti tekstovi privlače desetine i stotine poseta dnevno, ne mesečno. A taj saobraćaj lako može da se potvrdi u Google analitici.

2. Posmatraju samo jedan oblik te ključne reči

Još jedno objašnjenje za nepreciznost alata za istraživanje ključnih reči je činjenica da prilikom odredjivanja obima pretrage oni gledaju samo taj jedan oblik reči (exact keyword phrase). Ali, u stvarnosti, sadržaj se ne rangira samo za jedan oblik ključne reči ili za samo jednu ključnu reč.

Na primer, jedan moj blog post se ne rangira samo jednu ključnu reč, nego više njih. Kako vreme prolazi, kako se sadržaj ažurira, raste pozicija teksta – on će se rangirati za nekoliko ključnih reči i to potpuno organski.

3. Ne podržavaju srpski jezik (niti jezike regiona)

Problem kod većine alata za istraživanje ključnih reči je što nemaju opciju za srpski jezik (i jezike regiona) ili su im baze podataka vezane za naš jezik baš male tako da ne dobijamo realne rezultate.

S obzirom na to da su alati za istraživanje ključnih reči toliko netačni, šta je rešenje?

Korišćenje rezultata Google pretrage! Guglovi rezultati pomoći će vam da otkrijete pregršt ključnih reči sa velikim obimom pretrage i niskom konkurencijom koje samo čekaju da ih zgrabite. Guglovi rezultati takođe će vam pomoći da otkrijete sekundarne ključne reči koje ćete dodati u svoj sadržaj i daće vam puno ideja za postove kojih se sami verovatno nikada ne biste ni setili.

A budući da drugi blogeri i marketari i dalje troše vreme i novac na skupe alate za istraživanje ključnih reči koji ne funkcionišu, korišćenje rezultata Google pretrage za istraživanje ključnih reči može vam pomoći da preskočite konkurenciju, pomažući vam da pronađete super ključne reči sa velikim obimom pretrage / niskom konkurencijom, koje konkurenti ne nalaze.

Spremni za početak? Vreme je da zavrnemo rukave, jer bi ova tehnika mogla da napravi veliku razliku u saobraćaju na vašem sajtu u ne tako dalekoj budućnosti!

laptop-na-radnom-stolu

Kako pronaći ključne reči velikog obima pretrage uz pomoć rezultata Google pretrage?

Prvi korak je pronalaženje ključnih reči velikog obima pretrage. Jedna od grešaka koju mnogi blogeri prave je da pišu tekstove na teme koje niko zapravo ne traži. Bez obzira na to koliko je dobar vaš tekst, ako niko ne pretražuje taj pojam, nećete dobiti saobraćaj na sajt, niko neće pročitati taj tekst.

Srećom, Google nam zapravo daje pristup nepresušnom izvoru zaista dobrih ključnih reči, koje se upravo pretražuju. Google to čini pomoću 3 funkcije:

  • Automatsko dopunjavanje (autocomplete)
  • Srodna pitanja (people also ask)
  • Povezane pretrage (related searches)

1. Automatsko dopunjavanje (autocomplete)

Kada počnete da kucate ključnu reč u polje za pretragu na Guglu, Google pokušava da pogodi šta ćete otkucati pomoću funkcije automatskog dopunjavanja. I očigledno će Google predložiti najverovatnije mogućnosti. Drugim rečima, Google će vam predložiti reči sa najvećim obimom pretrage.

Uz ovo se možete mnogo zabaviti!

Za početak možete jednostavno ukucati ključnu reč u Google i videti šta će se pojaviti. Ali prava čarolija se dešava kada malo pomognete Guglu. Na primer, otkucajte „sadržaj“ i dobićete ovo:

autocomplete-google-pretraga

A probajte sada da dodajete jedno po jedno slovo, na primer sadržaj a, sadržaj b, sadržaj k… i dobićete ovo:

autocomplete-google-pretraga-slova

A sada malo začinite sa upitnim rečima, šta, kako, zašto ispred sadržaj i dobijate ovo:

autocomplete-google-pretraga-upitne-reci

Primetite takodje da dobijate različite rezultate ako ostavite kursor posle upitne reči ili posle glavne reči.

Sledeća opcija je da izmedju glavnih reči kucate po jedno slovo pa da vidite šta ćete dobiti:

autocomplete-google-glavne-reci

Možete dobiti desetine dobrih ključnih reči samo iz ove jedne tehnike. Ali ima još.

2. Srodna pitanja (people also ask)

Kada upišete upit u Google, Google prikazuje polje „srodna pitanja“ u rezultatima pretrage. Ovo je češće na engleskom nego na srpskom jeziku, ali ako izaberete baš dosta traženu reč videćete i ovo polje. Ako ovde počnete da klikćete na rezultate, Google će vam pokazati još pitanja. Ovo su najčešća pitanja koja ljudi postavljaju o ovoj temi. Drugim rečima, to su sve pretrage sa dobrim obimom pretrage!

Na primer, ako u Google upišem „how to run a marathon“, Google će mi dati sledeći odeljak „srodna pitanja“:

srodna-pitanja-google-pretraga

Sva ova pitanja bi bila sjajna za zasebne blog postove!

U zavisnosti od rezultata, možda ćete želeti da napišete potpuno novi post o svakom od pitanja u odeljku „srodna pitanja“ ILI biste mogli da dodate ova pitanja kao podnaslove u duži, sveobuhvatniji post o toj temi.

Da biste dobili još više ideja za ključne reči, kada kliknete na neko od ovih ponudjenih pitanja u okviru odeljka „srodna pitanja“, otvoriće vam se kratak pasus, pa nakon njega stoji „search for“ , kliknite na to i dobićete svežu seriju srodnih pitanja.

jos-srodnih-pitanja-google-pretraga

3. Povezane pretrage (related searches)

Na kraju, ako se pomerite skroz do dna stranice rezultata pretrage, pronaći ćete odeljak „Povezane pretrage“. Ovo je lista uobičajenih povezanih pretraga. Opet – s obzirom na to da su ovo najčešće pretraživanja u vezi teme – to su dakle oni sa najvećim obimom pretraživanja.

Na primer, ako pretražujem „kako nauciti bebu da spava“, ovo su povezani pojmovi za pretragu:

povezane-pretrage-google

Opet, možete da nastavite da klikćete na ove povezane pretrage i da se pomerite na dno nove pretrage da biste videli koje druge povezane termine za pretragu možete pronaći.

Na primer, kliknula sam na „Kako da beba prespava noc“, a zatim sam se pomerila dole i dobila novu seriju srodnih pretraga …

jos-povezanih-pretraga-google

Ovo možete ponavljati u nedogled.

Kako pronaći ključne reči niske konkurencije uz pomoć rezultata Google pretrage?

Iz saveta u gore pomenutom tekstu možete brzo da napravite dugačku listu zaista dobrih ključnih reči velikog obima pretrage, ali obim pretrage je samo polovina jednačine. Ključna reč može imati puno pretraživanja, ali to nije dobro za vas ako je konkurencija toliko jaka da nemate šanse za rang!

Ali imam dobre vesti za vas. Možete da koristite Guglove rezultate pretrage da biste procenili i konkurentnost ključne reči. Jednostavno ukucajte ključne reči ili frazu za koju želite da se rangirate i pogledajte šta će se pojaviti.

Ovde je važno napomenuti da kada Google bira koje će rezultate prikazati, on uzima u obzir čitav niz SEO faktora, ali 3 koja su ovde najvažnija su relevantnost, kvalitet i autoritet. Tako možemo proceniti koliko je pojam za pretragu konkurentan.

1. Relevantnost

Google želi da prikaže rezultate koji su izuzetno relevantni za upit. Ako guglam „saveti za pakovanje za letnji odmor“, ne želim da vidim savete za pakovanje za skijanje.

Dakle, prvi način na koji možete da procenite kolika je konkurencija pojma za pretragu jeste da pogledate koliko su relevantni rezultati pretrage. Ako primetite da se neki (ili svi!) rezultati pretrage ne podudaraju dobro sa pojmom za pretragu, ovo je odličan pokazatelj da je ovo ključna reč sa niskom konkurencijom!

2. Kvalitet

Takođe znamo da Google želi da pošalje svoje korisnike na visokokvalitetne, dobro napisane, dobro strukturirane tekstove, koji u potpunosti odgovaraju na upit pretraživača.

Kada procenjujete konkurentnost ključne reči / pojma za pretragu, zapravo kliknite na rezultate pretrage na prvoj stranici Gugla i brzo ih ocenite za kvalitet. Ako vidite sadržaj niskog kvaliteta koji zapravo ne odgovara pravilno na upit, ovo je još jedan pokazatelj da je konkurencija za tu ključnu reč niska i imate dobre šanse za rangiranje.

3. Autoritet

Takođe znamo da Google želi da pošalje svoje korisnike na visokokvalitetne, autoritativne sajtove.

Dakle, ovo je poslednja provera. Pogledajte stranice u rezultatima pretrage za vaš ciljni pojam. Da li su to visoko autoritativni sajtovi popularnih blogera / poznatih ličnosti / medija? U tom slučaju će ovo biti visoko konkurentni termin za pretragu i nemate puno šansi za rangiranje.

Međutim, ako vidite listu manje popularnih blogera / sajtova za koje nikada niste čuli / spamerskih sajtova. Ovo je dobar pokazatelj da je konkurencija slaba.

Šta je sledeći korak nakon što ste našli ključne reči sa velikim obimom pretrage i niskom konkurencijom?

Ako ste sledili gore navedene korake, sada biste trebali da imate listu ključnih reči sa velikim obimom pretrage i niskom konkurencijom. Sledeći korak je da ih rangirate, odnosno odredite prioritetne i manje prioritetne, stavite u svoj kalendar sadržaja … i napišite taj sadržaj!

1. Rangirati ključne reči

Prvo što treba da uradite je da rangirate ključne reči sa spiska. Da biste bili produktivni, očigledno prvo želite da napišete postove koji će privući najviše saobraćaja. Drugim rečima, prvo želite da napišete postove za ključne reči sa najvećom potražnjom i najnižom konkurencijom.

Da biste rangirali ključne reči, počnite tako što ćete svakoj ključnoj reči dodeliti ocenu od 1 do 5 za obim (1 = najmanji obim, 5 = najveći obim) i ocenu za konkurentnost od 1 do 5 (1 = najteže, 5 = najlakše). Tako će svaka ključna reč sa spiska imati rezultat od 2 do 10, gde je 2 = mali obim pretrage / teška konkurencija, a 10 = veliki obim pretrage / laka konkurencija.

Rangiranje po obimu pretrage je malo nezgodno, jer vam Google ne daje nikakve brojke kod automatskog dovršavanja, srodnih pitanja i povezanih pretraga, samo to da postoji dobra potražnja za njima. Možete ovde da primenite ekstenziju za Chrome pretraživač – Keyword Surfer. Sve što je besplatno naravno nije mnogo precizno ali može da bude približno ili makar neki utisak da se stekne, kada krenete da poredite razne fraze. Ova ekstenzija vam jednostavno pored svakog upita izbaci broj za obim pretrage.

ekstenzija-keyword-surfer

Rangiranje konkurentnosti je malo lakše: ako ključna reč daje rezultate koji su van teme / lošeg kvaliteta / sa niskim autoritetom, možete je oceniti 5. Ako, s druge strane, ključna reč daje rezultate koji udaraju u srž teme / visokog su kvaliteta / sa visoko autoritativnih sajtova, možete oceniti te ključne reči sa 1. Za sve u sredini, moraćete malo nagadjati.

Jednom kada ocenite svaku ključnu reč, sortirajte ih redom od najviše do najniže. Sve to biste mogli da organizujete u Google Sheets tabeli ili u Excel tabeli, kao na primeru ispod:

tabela-pretraga-kljucnih-reci

2. Kreirajte kalendar sadržaja

Sledeći korak je dodavanje ključnih reči u kalendar sadržaja. U idealnom slučaju, da biste postigli najbolje rezultate, želećete da prvo napišete postove za ključne reči koje su postigle ocenu 10, zatim 9, pa 8 i tako dalje. U stvarnosti ćete možda ipak morati malo da ispremeštate stvari kako bi sve bilo logično.

Na primer, vaša najbolje rangirana ključna reč može biti vezana za neki praznik ili sezonu, pa svakako da ćete želeti da to napišete kada taj praznik bude malo bliže po kalendaru.

Možda ćete shvatiti da su neke teme temelj dalje razrade, pa treba njih prvo napisati. 

3.Napišite sadržaj

Konačno, morate započeti pisanje sadržaja i to ozbiljno. Možda imate najbolje ključne reči, ali teško da ćete se na njima dobro rangirati ako pišete nekvalitetne, loše strukturirane tekstove.

Na videu ispod možete pogledati kako izgleda ovaj proces, sa predlogom tabele za ocenjivanje ključnih reči.

Došao je red na vas!

Volela bih da znam da li vam je ovaj post bio koristan. Slobodno mi pišite vaše utiske.

A ako imate pitanja, samo napred!