poslednji-kvartal-seo-saveti

Q4 Poslednji kvartal: 9 SEO saveta za uspešniji kraj godine

Zar je već novembar? Ne znam za tebe, ali meni se leto juče završilo, a poslednji kvartal u godini, ujedno i period kada treba da budemo najproduktivniji, već je tu.

Ovo doba godine budi u meni pomešana osećanja – tuga zbog završetka leta, zbog kraćih dana, manje sunca i druženja, a sa druge strane neizvesnost šta nam nova sezona donosi.

Jedna od stvari koja me ipak raduje u ovo doba godine, poslovno gledano, jeste sam taj poslednji kvartal i kako se svi odjednom aktiviraju sa prodajama, sa novitetima, sa poklonima. Prava poslovna ludnica!

Q4 je taj magični kvartal koji obično donosi veći saobraćaj, više upita, a da ne pominjem ogromne prilike za povećanje prihoda poput Crnog petka, božićnjih i novogodišnjih praznika.

Sve u svemu, Q4 poslednji kvartal je ogromna, upakovana-sa-mašnicom-prilika za blogere i vlasnike onlajn biznisa.

Ali imam jedno pitanje za tebe:

Koliko si spreman/spremna da iskoristiš Q4 ove godine?

Ako te ovo pitanje malo zagolicalo, tu sam da ti pružim podršku. 

U nastavku delim sa tobom 9 SEO saveta koje možeš da primeniš za uspešniji kraj godine ili kako bi uvećala svoj prihod u Q4.

I ne brini, nikad nije kasno. Iako Q4 zvanično počinje 1. oktobra, rezultati mogu ponekad da dodju vrlo brzo. U svakom slučaju, bićeš spremna za narednu godinu, izvući ćeš neke pouke u preostalom periodu i biti spremnija svakako.

1.Kreiraj sadržaj za poslednji kvartal u godini Q4

Hajde da počnemo sa osnovnom stvari – kreiranje potpuno novog sadržaja fokusiranog na Q4. 

Ako već nisi, počni tako što ćeš istražiti ključne reči povezane sa proizvodima ili uslugama koje plasiraš u Q4, kako bi pronašla one fraze koje su tražene, ali sa manje konkurencije. 

Može ti pomoći gore linkovan tekst, zatim tekst Kako odabrati ključne fraze i rangirati se na Guglu, na sajtu možete besplatno preuzeti dokumente oko organizacije sadržaja, kao i prijavom na newsletter, gde vas čeka dokument – Formula za pisanje uspešnog blog posta.

Najprofitabilniji Period Godine

2.Šta je odlično funkcionisalo prošle godine?

Jedan od načina da identifikuješ sjajne mogućnosti za Q4 sadržaj jeste da pogledaš šta je prošle godine dobro funkcionisalo, kako su te ljudi pronalazili. 

Poseti svoj nalog Google Analitika (naravno, pod uslovom da ste prešli na novu GA4 kao što sam vas upozoravala) i pogledaj koji su bili tvoji najbolji blog postovi u poslednja 3-4 meseca prošle godine. 

Praćenjem podataka na analitici, odmah ćeš videti KADA neki od tvog Q4 sadržaja počne da privlači pažnju. Još uvek se iznenadim kada neki tekst već posle 3,4 dana osvane na prvoj stranici, ali to je rezultat dobrog rada, istraživanja ključnih reči i primamljive ponude. 

(Ako te GA4 i dalje muči, pročitaj moj jednostavan GA4 tutorijal bez suvišnih reči.)

3.Kreiraj niz Q4-tematskih članaka

Još jedna odlična prilika koja se pruža u poslednjem kvartalu jeste niz članaka sa Q4 temom. To ne samo da je odlična prilika za saobraćaj, već i za prihod od partnerskih (affiliate) programa.

Kakav niz članaka ćeš kreirati, naravno, zavisi od tvoje niše, ali evo nekih primera:

  • Ideje za božićne poklone za ljubitelje hrane / baštovane / trkače / kreativce / [kako se ljudi u tvojoj niši opisuju]
  • 10 stvari koje [kako se ljudi u tvojoj niši opisuju] treba da urade kako bi se pripremili za Crni petak / Božić / 2024. godinu
  • 10 stvari koje [kako se ljudi u tvojoj niši opisuju] trebaju da bi preživeli prazničnu sezonu
  • Rrecenzije povezane sa Crnim petkom u tvojoj niši

Očigledno je da ćeš morati da uradiš istraživanje ključnih reči, ali ako to dobro odradiš, ovaj tip posta može doneti veoma visok prihod.

4.Ažuriraj stari Q4 sadržaj

Sada je pravo vreme da ažuriraš i unaprediš već postojeći Q4 sadržaj. Preporučujem ti da napraviš mini reviziju sveg svog postojećeg Q4 sadržaja, koji si kreirala ranijih godina, kako bi utvrdila sledeće:

  • Da li je sve u redu baš ovako kako jeste;
  • Da li su potrebne manje izmene (npr. promena datuma, provera da li su partnerski (affiliate) linkovi i dalje tačni);
  • Da li je potrebna veća ispravka sadržaja; 
  • Da li je potrebno brisanje.

Kada saznaš s čim imaš posla, počni sa lakšim stvarima. Obriši ono što treba obrisati i ažuriraj sve što zahteva veoma male izmene. Zatim napravi plan kako i kada ćeš se uhvatiti u koštac sa blog postovima koji zahtevaju veće ispravke.

Kreiraj Sadrzaj

5.Kreiraj digitalne proizvode povezane sa poslednjim kvartalom Q4

Sada je takođe odlično vreme za kreiranje digitalnih proizvoda povezanih sa Q4. Posveti neko vreme razmišljanju o idejama za proizvode koji će se verovatno dobro prodavati u tvojoj niši u Q4.

Na primer: liste za štampanje koje će pomoći ljudima u tvojoj niši da prežive prazničnu sezonu, e-book kako da se ukrasi dom za praznike ili za ljubitelje hrane kako da pripreme savršenu božićnu večeru, ili mini kurs koji uči baštovane šta treba da urade kako bi se pripremili za narednu sezonu rasta ili putnike kako da pronađu savršeni zimski odmor po povoljnoj ceni.

Naravno, moraćeš da proceniš da li se isplati kreirati proizvod koji će se dobro prodavati (ili uopšte prodavati) samo u poslednjem kvartalu Q4. Ali, kao i sa blog postovima, često taj jedan Q4 proizvod, sa visokim saobraćajem i većim brojem zainteresovanih kupaca, stvori toliku potražnju da iako se prodaje samo 2,3 meseca u godini zapravo donese više prihoda nego proizvodi koji se prodaju cele godine.  

6.Kreiraj ponude za prijavljivanje i lead magnet za Q4

Još jedan način da iskoristiš skok u saobraćaju u Q4 je da napraviš nove ponude za prijavljivanje.

Ponude za prijavljivanje su, bez sumnje, najbolji način da pretvoriš slučajne posetioce sa Gugla u pretplatnike. Sa pravilnim negovanjem, ti pretplatnici će postati redovni čitaoci, verni fanovi i glasni zagovornici tvog rada. 

Ove ponude za prijavljivanje mogu biti vezane za Q4, ali ne moraju biti. Svaka dobro ciljana ponuda za prijavljivanje će ti pomoći da iskoristiš skok u saobraćaju u Q4. I zapamti, što više ponuda za prijavljivanje imaš, to ćeš više posetilaca pretvoriti u članove tvoje mejll liste (i tako ćeš stvoriti veći podsticaj sebi za 2024. godinu)

Ako prodaješ proizvode na svom blogu (ili planiraš to u 2024. godini), onda počni da radiš na novim lead magnetima kako bi pretvorila taj skok u saobraćaju u Q4 u listu potencijalnih kupaca!

7.Napravi (bolju) automatizaciju dobrodošlice

Još jedan način da iskoristiš skok u saobraćaju u Q4 je da radiš na automatizaciji dobrodošlice putem mejla. Automatizacija dobrodošlice je jedan od najboljih načina da zadržiš pretplatnike na svojoj listi i neguješ ih kako bi postali redovni čitaoci, verni fanovi i na kraju, kupci.

Ne tvrdim da automatizacija dobrodošlice treba da bude vezana za Q4, ali preporučujem da je pregledaš i proveriš da li je najbolja moguća.

Kao i sa ponudama za prijavljivanje, svaka poboljšanja koja napraviš sada, pre skoka u saobraćaju, će nastaviti da donose koristi i u 2024. godini i kasnije.

8.Planiraj svoju Black Friday rasprodaju

Ako prodaješ proizvode na svom blogu/ sajtu (ili planiraš da pokreneš prodaju), treba da misliš na Black Friday rasprodaju.

Kakva će biti tvoja ponuda ove godine? Da li ćeš ponuditi fiksni % popusta na sve svoje proizvode? Da li ćeš ponuditi paket od 2 ili više svojih proizvoda po sniženoj ceni? Da li ćeš ponuditi besplatno probno članstvo u tvom programu? Ili ćeš ponuditi potpuno novi proizvod ili ekskluzivni Black Friday bonus?

Šta god da odlučiš, pobrini se da sve što ti je potrebno za Black Friday kampanju bude spremno što pre – grafike, resursi za društvene mreže, sekvence mejlova, kao i bilo koji novi proizvodi ili bonusi.

Čak i ako nemaš svoje proizvode za prodaju, možeš iskoristiti Black Friday tako što ćeš poslati mejl svima sa svoje liste, sa odabranim Black Friday ponudama u tvojoj niši ili možeš napisati blog post koji nabraja sve te ponude (uključujući, naravno, tvoje partnerske (affiliate) linkove!)

9.I naposletku…

Možda si do sada razmišljala „Da, ali Q4 nije baš toliko bitan u mojoj niši…” Dve stvari za tebe, prijatelju:

#1 Jesi li sigurna? S obzirom da Noć veštica, mnoge verske slave, Nova godina (kao i nekoliko drugih verskih festivala) i Crni petak svi spadaju u Q4, čak i ako Q4 nije toliko velika stvar u tvojoj niši, obično postoje sjajne prilike, samo ponekad moraš malo razmišljati van okvira.

#2 Počni da radiš na svom sadržaju za Q1. Ako Q4 nije velika stvar u tvojoj niši, verovatno Q1 jeste. Iskoristi savete iz ovog teksta kako bi bila potpuno spremna za Q1 2024. godine.

Ovo Je Znak Koji Si Trazila

Ako čitaš ovo i po ko zna koji put sebe prekorevaš što nisi već podigla sajt i aktivirala svoj pasivni prihod, onda je ovo tvoj znak. Piši mi da poradimo na tvojim željama za sajt i budemo spremne za Q4 2024.