Da biste povećali saobraćaj na sajt, odmah bih vam preporučila da pogledate analitiku vašeg sajta kako biste utvrdili moguće probleme koji sprečavaju povećanje saobraćaja na sajtu. Analitika vam može puno reći o tome kako ljudi pronalaze vaš sajt i kakvu interakciju imaju sa njim – što vam daje priliku da poboljšate određene elemente ako shvatite da nešto nije u redu.
Evo najčešćih problema sa saobraćajem na sajtu koje vidim, šta oni znače i kako ih možete rešiti.
Problem 1 – Niko ne posećuje vaše stranice
Vaš sajt nije aktivan još uvek.
Proverite kod svog hosting provajdera da li je vaš sajt aktivan i da li postoji kôd ili možda no-index tag koji sprečava Google da pregleda vaš sajt.
Google nije indeksirao vaš sajt.
Kopirajte i nalepite URL vašeg sajta u Google pretragu da biste videli da li se pojavljuje. Ako ste povezali sajt sa Google Search Console, možete i tamo da vidite da li je vaš sajt indeksiran. Ako nije, pošaljite sajt-mapu ili URL na indeksiranje i uverite se da ništa ne sprečava sajt da se indeksira.
Ne promovišete svoje poslovanje.
Koristite društvene mreže da biste se povezali sa svojim potencijalnim klijentima i promovisali svoje poslovanje.
Vaši linkovi su neispravni.
Proverite da li su linkovi do vašeg sajta na društvenim mrežama ispravno postavljeni.
Problem 2 – Imate nizak CTR (broj klikova na sajt) na Guglu
(Ovo možete da vidite u Google Search Console)
Vaše stranice nemaju oznake naslova (title tag) ili meta opise (meta tag).
Otvorite bilo koju stranicu na vašem sajtu, postavite miš bilo gde, kliknite desni taster miša i odaberite „View page source“. Pritisnite Ctrl + F i potražite <title> i <meta property …> da biste pronašli title tag i meta opis. Ako ih nema, trebalo bi da ih dodate na svaku stranicu vašeg sajta. Ovo je prvo što će vaša potencijalna publika videti na Guglu, a ako ne postoje, izgleda neprofesionalno i kliknuće na drugi sajt umesto vašeg.
Title tag i meta opis nisu optimizovani.
Kao što je gore pomenuto, manja je verovatnoća da će neko kliknuti na vaš sajt ako oznake naslova (title tag) i meta opisi ne mogu da se vide i privuku pažnju. Čak će vas i Google lošije rangirati ako oznaka naslova (title tag) ne sadrži ključnu reč.
Ne ciljate prave ključne reči.
Ako se vaše preduzeće pojavljuje u pretragama, ali niko na njega ne klikće, možda se prikazujete za pogrešne termine, ključne reči i ljudi jednostavno misle da vaše preduzeće nije odgovarajuće za njihov upit.
Ne pojavljujete se dovoljno visoko u rezultatima pretrage.
Svaki put kada se vaše preduzeće pojavi u rezultatima pretrage, ali niko ne klikne na njega, vaš CTR (procenat učestalosti klikova) se smanjuje. Možda ćete morati da se još bavite optimizacijom kako biste povećali taj procenat.
Problem 3 – Imate visok bounce rate (ljudi posećuju vaš sajt, ali odmah ga i napuštaju)
Brzina učitavanja stranice je spora.
Ovo je jedan od najčešćih razloga zašto ljudi ne ostaju na nekom sajtu. Proverite brzinu učitavanje sajta na gtmetrix.com i vidite koji problemi postoje.
Vaš sadržaj se ne podudara sa namerom korisnika.
Ako vaša publika dolazi sa Google pretrage, ali stranica se ne podudara sa namerom korisnika, verovatno će je onda i napustiti. Možete da saznate više o istraživanju ključnih reči i namerama na mom blogu „Kako odabrati ključne reči i rangirati se na Guglu“.
Vaša stranica nije dobro dizajnirana.
Previše teksta, nedovoljno teksta, mutne slike, teško čitljivi fontovi ili jarke boje mogu biti okidač odlaska sa vašeg sajta za publiku. Ako niste sigurni, pozovite neke kolege da pregledaju vaš sajt. Možda je bolno čuti, ali ako ne znate šta nije u redu, ne možete to da popravite. Može biti i da imate previše prozora koji iskaču ili da nisu vremenski dobro raspoređeni.
Kada je sve dobro podešeno – vaše stranice pružaju publici TAČNO ono što treba da znaju i to brzo.
Ako imate dosta prodaje ili upita, ne brinite o visokom procentu odlaska ljudi sa stranica.
Problem 4 – Imate mnogo saobraćaja na sajtu, ali nema upita
Ne pružate dovoljno vrednog i relevantnog sadržaja za svoje kupce.
Kada tražite od ljudi da se rastanu sa novcem, treba da im date dovoljno informacija i da ih ubedite da je to verodostojna razmena. Sadržaj može da bude u vidu recenzija, stranice sa čestim pitanjima, fotografije, portfolio, itd. Ako se bavite e-trgovinom, proverite politiku poslovanja i uporedite je sa konkurencijom. Možda oni nude mogućnost povrata robe, više načina plaćanja ili neku drugu pogodnost koja osvaja klijente.
Nešto nije u redu sa vašim proizvodom ili brendom.
Možda su cene vaših proizvoda pogrešne, možda su previše slične nekom drugom biznisu. Ovo je momenat kada bih zatražila neke iskrene povratne informacije od određene Facebook grupe, gde se nalazi vaša ciljna publika i možda unajmila osobu za brending kako biste bili sigurni da su vaš proizvod i brend jedinstveni na tržištu. Takođe je moguće da kroz svoj marketing ciljate pogrešne kupce, zbog čega oni dolaze na vaš sajt, ali ništa ne kupuju.
Problem 5 – Imate puno napuštenih „kolica”
Troškovi poštarine su vam previsoki.
Iznenadili biste se oko psiholoških prepreka koje troškovi poštarine imaju za ljude koji kupuju proizvode online. Razmislite da poštarinu ugradite u svoje cene i ponudite besplatnu dostavu.
Proces plaćanja je previše složen.
Sami prodjite proces plaćanja i uverite se koliko je lako izvršiti kupovinu. Ima li previše koraka? Da li postoji način za automatsko popunjavanje sačuvanih detalja?
Ne nudite više načina plaćanja?
Ukoliko na vašem sajtu jedino postoji opcija da se odmah unesu podaci za karticu i da se odmah izvrši plaćanje, procenat napuštanja „kolica” će se i dalje povećavati.
Kupite sada – platite pouzećem, bi moglo da spasi situaciju.
Mogućnost – Pošaljite mejl osobama koje su prekinule kupovinu ili koristite retargeting marketing
Slanje mejla osobama koje su prekinule kupovinu je moguće ukoliko su te osobe prošle pola postupka kupovine, a zatim su odustali. Takođe, možete da koristite Facebook pixel i Instagram oglase za ponovno ciljanje publike, da biste ih podsetili na ono što su ostavili iza sebe (ali lično ne volim ovu metodu).
Želite da unapredite svoje poslovanje uz pomoć SEO-a? Otkrij kako možeš da radiš sa mnom.