teme-za-blog-20-ideja

Originalne teme za blog: 20 ideja za tekstove za male biznise

Čini mi se da je teme za blog, odnosno naslove najteže smisliti. Pa to je tek početak, a vi se već nadjete u situaciji gde zapinjete! Pa počnete da sumnjate u sebe i preisputujete odluke.

Zaustavite se. Naslovi i jesu najteži deo pisanja, jer on treba da bude takav da zainteresuje posetioca da klikne na njega i nastavi da čita ono u čega ste vi uložili vreme i trud. Zato nije nimalo neobično da 80% vremena potrošite na pisanje naslova.

I da, slobodno napišite naslov na kraju.

Zar ne bi bilo sjajno kada bi vam neko svake nedelje slao teme za blog?

Ako vodite mali biznis, redovno pisanje kvalitetnog sadržaja za vaše posetioce/ klijente je jedan od ključnih poteza u vašoj marketing strategiji.

Svi biznisi, bez obzira koliko su mali, treba da imaju sajt i da redovno postavljaju tekstove na relevantne teme.

Ali kada jednom odlučite da krenete sa blogovanjem, kako da znate o čemu da pišete?

Blokade u pisanju se redovno dešavaju, dragi prijatelji. I ako pisanje nije vaš svakodnevni posao, za koji ste plaćeni, može da bude baš teško da osmislite sadržaj koji je edukativan, zabavan i informativan.

I pošto vas učim da najvrednije informacije delite pri vrhu svog teksta, hajde odmah da se bacimo na te konkretne teme za blog koje sam vam obećala u naslovu.

laptop-na-radnom-stolu

20 tema za blog za male biznise

Predloge tema za blog ćete morati malo da doradite kako bi odgovarale vašem biznisu. Biće potrebno da zavirite u recenzije, prepiske, a ako imate objekat gde ste u direktnom kontaktu sa klijentima, iskoristite i to.

  1. Izaberite jedno od najčešćih pitanja i objasnite ga detaljno.
  2. Upoznajte vlasnika (upoznajte tim ili upoznajte članove tima).
  3. Napišite recenziju proizvoda ili usluge, zamolite neku istaknutu ličnost da to uradi za vaš proizvod ili uslugu, ili napišite kako je prošlo testiranje novog proizvoda/usluge.
  4. Napišite sezonski tekst – nešto povezano sa vremenom ili promenom godišnjih doba. Na primer, kratke frizure za leto ili kako da očistite filter prečišćivača vazduha ili neki topao zimski recept koji poziva na ušuškavanje.
  5. Naučite nas nešto – u čemu ste stručnjak? Izaberite jednu stvar i napišite nešto detaljnije o tome.
  6. Pomozite nam da budemo bezbedni – na primer saveti u vezi elektronike, čuvanje, skladištenje proizvoda.
  7. Pomozite nam da uštedimo – na primer, kako da napravite ukusna jela sa jeftinijim komadima mesa ili kada je najbolje vreme u godini za kupovinu auta.
  8. Pretvorite recenziju u studiju slučaja – ako dobijete baš dobru recenziju od lojalnog klijenta – razložite malo njegovu priču. Napišite kako mu je vaš proizvod ili usluga olakšala život ili ga učinila boljim. Bilo bi super ako možete da priložite i slike uz ovu recenziju.
  9. Budite u toku – da li se trenutno dešava nešto što utiče na vašu industriju? Ako je nešto pozitivno, iskoristite to kroz sopstveni primer. Ako je nešto negativno – ogradite se od toga uz prikazivanje činjenica/ argumenata.
  10. Napišite nešto o grešci koju ste napravili  i kako ste je popravili – neka to bude neka poslovna greška, na primer. Koju ste pouku izvukli? Nešto što bi i vašim klijentima bilo od koristi.
  11. Podelite 3 (ili više) stvari koje vaši klijenti ne znaju o vama ili vašem biznisu.
  12. Napravite listu najboljih alata ili aplikacija koje koristite u svom poslovanju, a koje bi i vašim klijentima mogle da koriste.
  13. Napišite recenziju knjige ili proizvoda koji bi se svideo vašoj publici.
  14. Raskrinkajte neki mit (ili više njih) vezan za vašu industriju.
  15. Udjite u naše cipele na jedan dan – opišite kako izgleda jedan vaš radni dan i propratite sve sa slikama.
  16. Ukoliko je bilo nekih zvaničnih pravnih novosti ili regulacija u vašoj industriji, a da se tiču vašeg poslovanja i odnosa sa klijentima podelite i to.
  17. Napišite tutorijal ili „kako da” vodič relevantan za vašu industriju ili proizvode. Ovde moram da napomenem eksploziju kratkih snimaka na temu kućnih majstorija. Usled karantina, ljudi su se uhvatili da rade razne stvari po kući za koje bi inače pozvali majstore. Mislim da su ovi mali poslovi briljirali u svakom smislu.
  18. Da li podržavate, sponzorišete neki lokalni dogadjaj? Napišite šta taj dogadjaj predstavlja i zašto ste stali uz njih.
  19. Trendovi u vašoj industriji? Napravite listu šta je IN, a šta je OUT. Bilo da se radi o modi, cveću ili pločicama za kupatilo – nije bitno, samo pokažite znanje.
  20. Pre i posle – da li ste već duže vreme u poslu? Kako ste napredovali? Pokažite stare slike objekata ili proizvoda i uporedite ih sa današnjim.

Ako ni ovo ne ide, pozovite mene.

Mesečni plan sadržaja za blog

Još jedan projekat koji sam započela krajem 2021. godine, a tiče se pomoći oko vodjenja bloga, jeste mesečni plan sadržaja za blog.

Te ideje možete reciklirati – napraviti od njih i video i post za društvene mreže, pored teksta koji ćete objaviti na blogu. Teme za blog možete preuzeti potpuno besplatno i bez ostavljanja ikakvih podataka. Plus, uz svaku temu vas čeka i poneki SEO savet.

Ako vam se svidja kako to sve skupa izgleda i želeli biste ovako nešto personalizovano, pišite mi i krećemo u akciju.

optimizacija-sajta-seo-natasa

U početku može da se čini teško da smislite teme za blog, ali mogućnosti su beskrajne zaista. Predlažem vam da držite malu svesku uz sebe ili pak da imate aplikaciju na telefonu gde možete kratko da snimite glasovnu poruku koja će vam služiti kao podsetnik (voice memo) za slučaj da se ideje jave tokom „neprimerenih” situacija.

Ako smo imalo slični, ako nešto ne zabeležite – to je prohujalo s vihorom!

Ako i nakon svih predloga odlučite da je pisanje za blog nešto što vam oduzima previše dragocenog vremena, onda razmislite o delegiranju tog posla nekom „malom” ali iskusnom kopirajteru. Nekom ko će preuzeti inicijativu i kreirati sjajan sadržaj za vaš mali biznis. Kako vam to zvuči?

Da bismo se malo bolje upoznali zavirite na stranicu O meni i pogledajte neke moje dosadašnje klijente i sadržaj koji sam za njih kreirala.