formula-za-kreiranje-primamljivog-naslova

5 formula za kreiranje primamljivog naslova

Primamljiv naslov je sve što nam ponekad treba. Utvrdili smo da samo 20% posetilaca stranice čita dalje od naslova, stoga je vreme da se pozabavimo sa ovih 80% i okrenemo statistiku u našu korist, makar na našem sajtu.

Da li ste nedavno potrošili sate pišući novi članak za blog, prodajnu stranicu ili ebook? I nakon toliko napornog rada vreme je za objavu, ali fali primamljiv naslov ili pak niste sigurni koliko je dobar i razmišljate o reviziji?

Najveća greška koju možete da napravite jeste da sastavite nešto na brzinu i završite. Pa šta, mislite? Ionako je bitan kvalitet sadržaja, zar ne?

Imate samo 5 do 8 sekundi da uhvatite pažnju onih koji pretražuju onlajn sadržaj. 

Razumete poentu.


Mnogo toga zavisi od primamljivog naslova! Zato ćemo danas da zavirimo u 5 formula za kreiranje sjajnih naslova, kojima ćete privući više klikova i potencijalnih čitalaca.

5 formula za kreiranje naslova

Kod svakog predloga vam je dozvoljeno da prilagodite/reorganizujete red reči. Ovih 5 formula nisu jedine, naravno, ali kako budete pisali sve više i više, shvatićete na šta vaša publika dobro reaguje i to ćete i primenjivati.

1. (benefit) (vremeski okvir) (smetnja)

Ovaj oblik naslova je savršen za neke tutorijale. Kada kreirate naslov treba da se fokusirate na benefite koje čekaju čitaoca nakon pročitanog teksta.

Na primer, ako ste napisali blog post o tome kako da neko nauči francuski jezik. Benefit vašeg članka je jasan – čitaocu će biti jasno kako da nauči francuski. 

Koliko vremena će biti potrebno? Recimo 6 meseci.

I na kraju šta bi mogla da bude smetnja ili prepreka? Možda to što ne žive u zemlji gde se govori francuski.

Uzevši sve ovo u obzir, vaš naslov bi mogao da glasi: Nauči da pričaš francuski za 6 meseci iako si daleko od Francuske.

Zašto ova formula radi? Vaša publika procenjuje naslov čim ga ugleda. Ako vidi nešto sa čim može da se poveže, imate priliku da ih privučete na dalje čitanje.

2. (broj) (imenica)(benefit)

Ovo je dobar naslov za tip teksta gde imamo listu odredjenih stvari, neko nabrajanje. Ljudi vole naslove sa brojevima. U prilog ovome ide i činjenica da kada god ukucate neku pretragu sigurno će vam izaći ovaj tip naslova.

U ovoj formuli vaša imenica je sam fokus članka, tema. Na primer, ako pišete o frizurama, vaš naslov može da bude 5 najlakših frizura koje možete srediti kod kuće.

Druga varijanta je da zamenite imenicu sa – „savet/način” – pa tako dobijamo formulu: # saveta/načina da (benefit), to jest 5 načina da sami sredite frizuru kod kuće.

Zašto ova formula radi? Ljudi vole da imaju opcije. Čitaoci znaju da će u ovakvom članku sigurno naći nešto za sebe.

3. Prestanite (bolna tačka)

Hajde sada da zaboravimo na benefite i vidimo kako da rešimo bolne tačke. Ovo je još jedna super strategija da zgrabite pažnju čitalaca.

Zapitajte se koji problem rešava vaš članak.

Ako ste napisali članak o poboljšanju produktivnosti, možda je bolna tačka vaših čitalaca to što ne mogu da se fokusiraju tokom dana kako bi završili sve sa TO-DO liste.

U tom slučaju, vaš naslov treba da bude – Prestanite sa sanjarenjem i obavite više stvari u toku dana.

Zašto ova formula radi? Ljudi vole da ih neko čuje i razume. Kada se obratite njihovim bolnim tačkama, to je kao da govorite „slušaj, znam šta ti treba i tu sam da pomognem”.

4. (vremenski okvir) do/za (benefit)

Evo još jedne formule koja sadrži broj, a za koji smo rekli da dobro prolazi kod publike.

Ako možete da iskoristite vremenski okvir u naslovu onda isprobajte ovu formulu.

Za dve nedelje do sjajne kože lica

Za 60 dana do istreniranog psa

I ne plašite se da malo reorganizujete red reči. Na primer, Započnite svoj blog za 1 sat. Još uvek ste zadržali vremenski okvir i benefit, samo ste obrnuli mesta. Ovo možete da uradite kod većine formula.

Zašto ova formula radi? Kada ljudi žele da reše problem onda vole i da znaju koliko vremena će im biti potrebno za to. Na primer, ako želim čistu kožu lica, želim to relativno brzo. Pažnju i klik će mi privući članak koji mi obećava te rezultate. Spram nekog koji uopšte nema ništa od ovoga u naslovu.

5. (glagol) (imenica) + tvoj izbor

Glagol je u ovom slučaju neka aktivnost, pokreće na akciju, a imenica je osoba, mesto ili predmet. Na kraju možete dodati nešto po vašem izboru.

Evo par primera:

Uzgojite sopstvenu baštu bez plastenika

Napišite bestseler za godinu dana

Uvijte kosu bez figara

Kod ove formule imate odredjenu dozu fleksibilnosti. Iskoristite kombinaciju glagola i imenice pa posle završite sa vremenskim rokom ili nekom smetnjom (ili bilo čim što vam padne na pamet).

Zašto ova formula radi? Ponekad je jednostavno i bolje i više. Svi ovi naslovi gadjaju u metu i mogu se iskoristiti za razne vrste sadržaja.

A šta je sa klikbejtom?

Klikbejt je naslov kojim namerno navodite čitaoce na pogrešan sadržaj. Odnosno kreirate primamljiv naslov, ali sadržaj nema veze sa onim što ste najavili.

Klikbejt će povećati procenat odlazaka sa stranice i korisnici će doživeti negativno iskustvo na vašem sajtu. Zato ne obećavajte u naslovu nešto što ne možete da ispoštujete.

Isprobajte neke od naslova i vidite kako vaša publika reaguje. Ako vam fali ideja, možete zaviriti i u predlog sadržaja ovde i ovde.