Dakle, napokon ste lansirali baš LEP sajt. I ponosni ste na njegovu lepotu. ALI da li taj sajt dovodi posetioce, da li prodaje?
Sajt koji odlično izgleda je svakako jedan od važnijih elemenata uspešnog poslovanja. Ali izgled nije sve – to je samo lepa spoljašnost. Ako želite da vaš sajt generiše posao, morate malo dublje da se upustite u SEO postavke sajta i postavite sebi sledeća 4 važna pitanja:
1. Da li ste preneli jasnu poruku o vašem poslovanju?
Mnogi sajtovi pišu obimne stranice O nama, ali istina je – potrošači baš i ne mare. Oni žele da znaju šta vi možete učiniti za njih. Stoga jasno prenesite poruku o vašem poslovanju. To znači da morate da im uđete u glavu, da predvidite njihova pitanja i misli. Šta im je potrebno? Koji problem rešavate za njih? Kako možete ovo da izkomunicirate tako da se osete povezani sa vama, da osete da ste ih pročitali?
Stavite se na mesto svojih kupaca.
- Koji bi naslov privukao vašu pažnju, da poželite da dalje čitate?
- Šta bi vas navelo da odaberete ovaj proizvod ili uslugu, a ne neki drugi?
- Šta bi vas nagovorilo da kupite ili da se registrujete?
2. Da li ulivate poverenje?
Danas je kredibilitet sve. Ako će potrošači izabrati vas, oni moraju da veruju da ćete ispuniti svoja obećanja. Postoji nekoliko načina za to:
Recenzije. Pečat odobrenja prethodnih kupaca ili klijenata je odlično mesto za početak. Recenzije ne samo da ističu vašu profesionalnost, već pružaju priliku da prikažete različite proizvode ili područja stručnosti. Ako kupca poznajete dovoljno dobro, pokušajte da usmerite njegovu recenziju u određenom smeru. Recenzije deluju sjajno na vašem sajtu, prilagođene odgovarajućim stranicama proizvoda ili usluga. Video svedočenja su najmoćnija od svih jer se ne mogu lažirati.
Pečati koji promovišu jednogodišnju garanciju, povrat novca ili kvalitet izrade ističu vašu efikasnost i entuzijazam da pružite odličnu uslugu.
Ubedljiva stranica O nama, koja je pisana pristupačnim, ličnim tonom. Ljudi ne vole interakciju sa bezličnim institucijama, žele da znaju s kim imaju posla. Ova stranica vam omogućava da date identitet svom brendu, predstavite svoj tim (ako ga imate) i pokažete svoje iskustvo.
Portfolio – neka vaš rad govori sam za sebe.
Logoi klijenata za predstavljanje klijenata i brendova sa kojima ste sarađivali. Ljudi će biti skloniji da koriste vaše usluge ako mogu da vide istoriju čvrstih odnosa sa klijentima i brendova koje i sami poštuju.
Postignuća kao što su nagrade i priznanja kojima dokazujete da vas visoko cene u vašoj industriji.
Studije slučaja koje govore o uspehu. Koristite konkretne primere sa izmerenim ishodima da biste pokazali vrednost svoje usluge ili proizvoda.
Kontakt podaci koji odražavaju profesionalno poslovanje. I najlepši sajt može brzo da se potkopa amaterskom adresom e-pošte ili brojem mobilnog telefona. Brendirana adresa e-pošte vredi ulaganja kada je reč o obezbeđivanju poverenja potrošača.
Za onlajn prodavnice, logoi za plaćanje, kao što je Paypal, ako koristite sigurne metode plaćanja. Potrošači su previše svesni rizika od prevare sa kreditnim karticama.
3. Da li navodite posetioce na interakciju?
Ljudi posećuju vaš sajt. Imate njihovu pažnju. I šta? Pustićete ih da odu … tek tako?
Uhvatite im pažnju. Sad!
Ubedite ih da ste vi odgovor na njihove molitve.
Ubedite ih da se pokrenu, da kliknu, da kupe!
Kada je reč o ubeđivanju, dugmad za poziv na akciju su sjajna. Uvek imajte na umu cilj, ponudite snažan podsticaj i uverite se da će kliknuti na najrelevantniju stranicu, tj. registrujte se ili kupite stranicu.
Evo odličnog primera:
Naravno da će biti mnogo posetilaca koji nisu spremni da se obavežu bez obzira koliko ste ubedljivi. Zato dodajte korisnu stranicu koja pruža više informacija ili blog na kojem mogu da saznaju više o onome što nudite. Takođe je dobra ideja da obezbedite druge načine povezivanja, kao što su ikonice društvenih mreža ili registracija za mejl listu, kako biste im mogli slati najnovije vesti i promocije.
4. Koliko je efikasan vaš on-site SEO?
SEO svet je složeno, zbunjujuće mesto. Neka preduzeća troše mnoooogo novca angažujući stručnjake, ali kada tek počinjete ovo ne mora da bude vaša opcija. Dobra vest je da postoji nekoliko osnovnih SEO taktika koje možete da primenite da biste vaš sajt postavili na pravi put:
Da li su vaše URL adrese prilagođene SEO-u? Odnosno pod ovim mislim – normalne za ljudsko oko. Bez brojeva, samo reči odvojene crticama (što manje to bolje). Na primer – https://www.domen.com/kategorija/primarna-kljucna-rec
Da li je navigacija na sajtu prilagođena korisniku? To znači jasno predstavljene kategorije i potkategorije, vidljiva funkcija pretraživanja. Sve kako bi korisnici mogli brzo i lako pronaći sve vaše stranice.
Da li svaka stranica ima jasno definisanu ključnu reč? Za svaku stranicu odaberite ključnu reč koja se odnosi na glavni proizvod ili uslugu. U idealnom slučaju želite da se vaša primarna ključna reč pojavi najmanje 3 puta na stranici i u prvih 100 reči teksta.
Koliko je dobar vaš title tag? Title tag se prikazuje u rezultatima pretraživanja, poput ovog:
Ako možete, uključite i naziv kompanije i primarnu ključnu reč, u title tagu.
Da li vaš meta opis poziva ljude da kliknu? Meta opis je informacija ispod title taga u rezultatima pretrage. Na našim prostorima još uvek igra veliku ulogu u SEO-u, pa se potrudite da uključite primarnu ključnu reč odmah negde na početku opisa. Idealna dužina je 150 -160 karaktera. (dodatni karakteri će biti odsečeni u rezultatima pretrage).
Koliko je vaš sadržaj privlačan? Google je ovih dana prepametan. Traži sadržaj koji je originalan i dobro napisan, sadržaj koji se deli na društvenim mrežama. Što više sadržaja imate, veće su vam šanse za dobro rangiranje – zato su blogovi odlična SEO strategija.
Da li svaka stranica sadrži linkovan deo teksta? To su delovi teksta koji vode do drugog mesta ili dokumenta na Internetu. Da bi bili efikasni, moraju da budu relevantni za sadržaj u kojem su smešteni.
Mnogo je složenijih i dugotrajnijih SEO strategija koje treba razmotriti – ovo je samo početak, ali DOBAR početak.
Kako ste prošli?
Ako je vaš odgovor na sva 4 glavna pitanja bio pozitivan, vaš sajt je na putu da postane jedno od najvećih bogatstava koje vaše preduzeće može imati.
Da li vam se svideo članak? Ako vam je potreban neko sa SEO znanjem da kreira sadržaj za vaš sajt pogledajte usluge koje nudim ili mi pišite za sve nedoumice.
natasa (at) natasaseomama . rs