SEO analiza konkurencije

Šta je SEO analiza konkurencije?

SEO analiza konkurencije je proces, kako mu samo ime kaže, u kom analiziram SEO strategiju vaših konkurenata. To podrazumeva pregled stranica na kojima imaju linkove, koliko ih imaju, kakve teme obrađuju, koliko saobraćaja dobijaju i tako dalje.

Da bi analiza bila zaista korisna, važno je da:

  1. Izaberemo prave konkurente za analizu
  2. Da znamo koji aspekti poslovanja vaših konkurenata su vredni analiziranja
  3. Da znamo gde da potražimo podatke
  4. Da shvatite kako možete koristiti uvide za poboljšanje sopstvenog posla.

Zašto se radi SEO analiza konkurencije?

Analiza konkurencije će vam dati dosta kvantitativnih i kvalitativnih podataka za potkrepljivanje sopstvenih poslovnih odluka (i ne, ne govorim o kopiranju strategija vaših konkurenata da biste osmislili drugi najbolji proizvod).

Naime, analiza konkurencije vam može pomoći u sledećem:

  1. Da razvijete (ili potvrdite) svoju jedinstvenu ponudu vrednosti.
  2. Dajte prednost razvoju proizvoda tako što ćete se fokusirati na aspekte konkurentskih proizvoda koji kupci najviše cene.
  3. Poboljšajte svoj proizvod tako što ćete iskoristiti slabosti konkurenata na koje se korisnici žale.
  4. Uporedite metrike kako biste pratili svoj rast.
  5. Otkrijte tržišne segmente koji konkurenti ne poslužuju u potpunosti.
  6. Napravite novu kategoriju proizvoda identifikujući razlike između onoga što nude vaši konkurenti i onoga što kupcima treba.

SEO analiza konkurencije ponuda:

  • 2 do 3 najveća konkurenta
  • Analiza sajta, ključnih reči, sadržaja, linkova, metrika i uporedni prikaz sa vašim podacima
  • Rok izrade 15 radnih dana

 

Zaintrigirani ste?